wtorek, 23 czerwca 2009

Urszula Sipińska






Dzieciństwo

Urszula Aleksandra Sipińska urodziła się 19 września 1947 roku w Poznaniu. Dzieciństwo spędziła na Wildzie na ulicy Pamiątkowej. Wychowywała się razem ze starszą siostrą- Elżbietą i młodszym bratem Stanisławem. Czasy dzieciństwa wspomina bardzo dobrze, w domu zawsze panowała rodzinna, ciepła atmosfera, właśnie w tym okresie Urszula Sipińska zaczęła interesować się muzyką. Ukończyła klasę fortepianu w Wielkopolskim Studium Muzycznym. Kiedy studiowała wydział Architektury Wnętrz współpracowała z zespołem „Nurt”.

Początek kariery


Swój pierwszy przebój-„Zapomniałam” skomponowała razem z siostrą, a tekst do piosenki napisała Inka Korniszewska, nie Agnieszka Osiecka jak wszyscy myśleli. Piosenka bardzo szybko stała się przebojem, cała Polska nuciła „Zapomniałam Twoje oczy, zapomniałam Twoje usta” i w 1967 roku Urszula Sipińska wystąpiła na Festiwalu Piosenki w Opolu. W tym momencie Artystka stała się jedną z najbardziej znanych piosenkarek. „Stałam się własnością publiczności” jak pisze w swojej książce. Kiedy po sukcesie w Opolu poszła do sklepu, właścicielka od razu rozpoznała w niej dziewczynę, śpiewającą „Zapomniałam”i podarowała jej ostatniego pomidora, którego jej matka pokroiła na wąskie plasterki, aby starczyło dla wszystkich. Po tym wszystkim Urszula Sipińska zaczęła swoją karierę muzyczną, ale nie zrezygnowała z nauki. W 1967 roku przerwała swoją trzyletnią współpracę z zespołem „Nurt” i wystąpiła na Festiwalu w Sopocie, śpiewając piosenkę w repertuaru zespołu NO TO CO „Po ten kwiat czerwony”

Współpraca z Piotrem Figlem

Na początku lat 70-tych zaczęła współpracować z Piotrem Figlem, razem nagrali wiele przebojów : „ To był świat w naprawdę starym stylu” „ Jaka jesteś Mario ?” czy „Idziemy ku sobie”. W 1972 roku razem wyjechali na festiwal do Meksyku, Urszula Sipińska zaśpiewała piosenkę „Bright days will come” (Nadejdą jasne dni”) i „Memory”. W 1971 roku zdobyła tytuł Miss Obiektywu w Opolu. W latach siedemdziesiątych nagrała trzy wspaniałe płyty.
Pożegnanie z estradą

W 1982 roku w drodze do Berlina, podczas pobyty w Niemczech Artystka uległa ciężkiemu wypadkowi samochodowemu, gdzie złamała nogę. Lekarz powiedział, że nie jest to możliwe, aby znów chodziła, upór piosenkarki sprawił, że niemożliwe stało się możliwe.

Dopiero w 1981 piosenka

rka nagrała płytę z piosenkami country, sama uwielbiała ten rodzaj muzyki, płyta „W podróży” zawiera takie przeboje jak „Znowu jestem dziś w podróży” czy „ Pamiętam nas” Ostatnią płytą Urszuli Sipińskiej jest płyta „Nie zapomniałam” dedykowana jej rodzicom, pochodzi z niej najbardziej znany przebój piosenkarki „Cudownych rodziców mam”. Tym albumem pożegnała się z estradą i publicznością. Wydała później album z kolędami „Mędrcy świata monarchowie”. Obecnie prowadzi dwa studia architektoniczne w Poznaniu. Pisała dla poznańskiej pras oraz jest autorką książki „Hodowcy lalek”, w której opisuje swoją karierę w czasach PRL-u.


Urszula wczoraj Urszula dziś


9 komentarzy:

  1. Dzisiaj sa urodziny Urszuli Sipinskiej, wiec wszystkiego najlepszego pani Urszulo !

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Cię!
    Serdeczne dzięki za stworzenie tej strony o Urszuli. Przez wiele lat miałam zupełnego "bzika" na Jej punkcie. Teraz już mi przeszło,( już nie ten wiek) ale bardzo sie cieszę, że będę mogła poczytać a także popatrzeć na zdjęcia sprzed lat. Jeszcze do niedawna marzyłam o tym, żeby wreszcie ktoś wpadł na pomysł wydania DVD o karierze naszej Uli!! Może jest jakiś sposób dotarcia do odpowiednich ludzi, którzy zainteresowaliby się tym projektem?! Myślę, że jest więcej osób zainteresowanych, których ucieszyłaby mozliwość kupna DVD. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam. Ula B.K.

    OdpowiedzUsuń
  3. Urszula jest 6 lat starsza ode mnie. Od początku jej kariery byłam jej fanką. Gdy rozjaśniłam włosy, wszyscy mi mówili, że wyglądam zupełnie jak Urszula Sipińska. Bardzo mnie to cieszyło. Do dziś rozjaśniam włosy i mam grzywkę tak, jak Urszula. Też utyłam, no może nie aż tak, ale utyłam. Po dziś dzień słucham jej piosenek, szczególnie, gdy jadę samochodem.
    Pani Urszulko, dużo zdrówka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Urszulo. Była i wciąż jest Pani piękną kobietą, piękną różą, dla której nie jeden facet tracił zmysły.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Ulo dziekuje za Pani piosenki ktore do dzis chetnie slucham zrobila pani bardzo duzo dla Polskiej piosenki dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosze niech Pani nie sprzedaje swoich pioenek do reklam niech to beda Pani piosenki a nie jogurtu czy tez dzemu uwielbiam Pani "poziomki" i wszystkie inne pioseki ,bardzo prosze .Ja wiem ze to duze pieniadze ,ale skoro bylo Pania stac na wycofanie sie z estrady w chwale u szczytu kariery to tylko prosze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Urszulo,kocham Pani piosenki.Przypominają mi młodość,lata liceum i studiów.Halina

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozdrawiam Panią.Bez pochlebstw uwielbiałem Panią za piękny głos i wspaniałą urodę.Ośmieliłem się w 1971 r napisać list ,lecz wrócił do mnie nie odebrany,Pamiętam do dziś adres Poznań ul Pamiątkowa 25.Pozdrawiam i życzę dużo ciepłych dni i samych przyjaznych ludzi wokół

    OdpowiedzUsuń
  9. Tekst do piosenki 'Zapomniałam' napisała Urszula Sipińska.

    OdpowiedzUsuń